Powered By Blogger

Friday, June 17, 2011

Netbook

Baru ni aku dengar dah pun dilaksanakan pemberian netbook untuk fasa2...walaupun fasa1 masih belum selesai sepenuhnya....Tp amat memeranjatkan apabila fasa2 tiada sebarang syarat langanan internet, netbook diberi begitu saja...walaupun pada borang penerimaan memerlukan penerima membuat pemilihan antara dua pakej..Sama ada hotspot(TM) atau mana-mana pembekal len. cth(maxis/celcom/digi). Bila aku tanya aku diberitahu kebanyakan netbook diberi begitu saja..


Aku mula terfikir mesti ada kesilapan di bahagian pengurusan..Fasa1 pemberian Netbook diuruskan oleh PJK dan dipantau bersama SKMM.Mereka wajib mengambil salah satu dari dua pakej itu untuk mendapatkan netbook.Dimana pekej tersebut memerlukan kontrak hingga setahun.Tetapi lain pulak jadinya di fasa2..netbook diberi begitu sahaja tanpa apa2 syarat dan diuruskan sepenuhnya oleh Sekolah dengan pemantauan SKMM..


Mula kawan-kawan skema aku bertanya cam na nak capai objektif jalur lebar negara..tiada la peningkatan penggunaan internet..Atau ada perancangan lain..Walauapapun perancanganya, hal ini dah dikira tidak adil..penerima fasa satu perlu sains kontrak dahulu tp tidak di fasa2..


KEROSAKAN

Dari bualan kawan-kawan banyak yang rosak yang perlu dihantar semula ke pembekal...Tp dengar kata pembekal suruh tunggu ja kat sekolah nanti mereka yang akan datang ke sekolah-sekolah yang terlibat tukar yang rosak dengan yang baru..macam-macam cerita netbook ni..Apa pun pantau la adik-adik dan anak-anak kita...Jangan kita yang merosakan mereka. Panduan dan pendidikan penggunaan internet perlu diberikan agar tidak ada yang terpesong.

1 comment:

  1. adik sy dapat netbook ni.

    after dpt netbook ni,bru la diorg terdedah sket dengan ilmu2 teknologi ni.

    ada bagus,dan ada yg tak bagus.
    yang xbgus,diorg asyik dok men FB

    ReplyDelete


ShoutMix chat widget
Perjalanan KUALA LUMPUR
ALOR SETAR
PERAK
KEDAH
No Seat
Name:
Email Address:
No Tel

Get your own free form like this one.